Uvođenje sistema "pametnog" plaćanja prevoza u Novom Sadu komplikovaniji je nego što su nadležni predvideli, pa neke firme još uvek čekaju da obezbede mesečne dopune za svoje zaposlene.
Prvo su arčili pare za nove aparate kod vozača kojem treba duplo više vremena nego sa starim mehaničkim.Vratite vi one kuckalice sa 12 vožnji po sniženim cenama iz sedamdesetih i osamdesetih koje su vaši ljudi pokrali početkom devedesetih i prodali Bugarskoj i Rumuniji-a ovo smeće bacite.
Niko tu ne zna kako sistem funkcionise.. dodje dopuna godisnjih karata djaci ne mogu da je produze ukoliko su zavrsili srednju skolu dok ne upisu fakultet, a ti dotle placaj svaki put 65 din.. Dobro sve zvuci samo nisu osmislili kako ce to da funkcionise.
Svaki dan stres sa prevozom. Kasne po pola sata u sred spica, prljavi, sad su i uveli te kineske aparate sto ne rade, ne znam koliko sam mailova poslala do sad. A svako malo se ulazu milioni i slikaju se kao da smo u las vegasu. Nije ni cudo sto nema parkinga u gradu i sto smo zagadjeni, niko ne moze da se osloni na prevoz.
Tako to ide u jkp vazno je da su na komunalijadi sportskim igrama umesto da rese to.Pa i ulazak u bus senzori na svakim vratima cekiras ulazak.Senzor ne registruje ko se nije cekirao.U centru odma izbaci koja linija ima putnika bez karte i odmah se javlja kontroli koja ceka na narednoj stNici i nema svercovanja.Al banana Stbija i jkp
Ovo jeste slucaj za ozbiljnu istragu. Tolike pare date za sistem koji radi besprekorno u celom svetu. I jos ne radi. Bez novinara i opozicije (ako je jos imamo) nece reagovati ni drzava.
Sve udara po vozacima. Sve dok mocnici stite odgovorne za koje svi znamo u firmi ko su i sta su radili, dzaba mi pisemo zalbe i pricamo o problemima. Oni sede , lepa im fotelja a sve se raspada
To bi imalo smisla kada bi se ljudi validirali i pri izlasku iz autobusa. Ovako se zna samo koliko ljudi je ušlo. Krene petica sa Klise i do Avijacije stigne sa 200 putnika, a zapravo je bilo najviše 90 putnika u jednom trenutku. Dakle, validacija mesečnih karata je besmislena.
Nego, mene zanima kada će pustiti nepersonalizovane karte? Valjda je jedan od glavnih ciljeva ovih sokoćala bio oslobađanje vozača od obaveze da prodaje karte.
Kompletno rukovodstvo smeniti i dovesti ljude koji su sposobni to sprovesti u delo sa adekvatnim plazama!Pre toga črvo klimatizovati autobuse to je bitnije od rodjačkih tendera za naplatu karti.Autobusi za linije 22,23,24 pojačati i vikendom pošto više putnika prevezu divlji taksisti nego GSP.Svi rukovodioci obavezno na posao da dolaze gradskim prevozom a ne ovako da kojekakvi stručnjaci 3o godina prave red vožnje.Pitanje za gradonačelnika zašto ne vozi autobus za Djurdjevo 15 godina???Samo pošten odgovor....
kad glupavi hoće da se prave pametni. Zahebavaju ceo grad. Jedino rešenje je momentalno ukinuti bilo kakvu naplatu karata dok im se sistem ne vrati na staro i poslati odgovorne na robiju kao sudski goniti i ispročioce i one koji su uvodili to sranje. Ah, da mi nismo pravna država...
Redovno plaćam mesečnu karticu i prislanjam na validator prilikom ulaska u vozilo i pre par dana sam imao problem karticom da mi je javljao da je kartica na "crnoj listi", kada sam otišao u NSmart rečeno mi je da je sa karticom sve OK. tek dan/dva posle je počeo očitavati kako treba.
Drugi problem je koliko sam primetio da kada se neko ispred mene očita (validira karticu) ne mogu se ja za njim je validirati jer neće reagovati, nego moram sačekati da se nestane "zeleni" ekran, pa tek onda mogu prisloniti da bi me registrovao sistem, što dovodi do toga da se usporava ulazak putnika.
Nama u firmi je stigao dopis od GSP-a da se od 24. aprila prelazi na novi smart sistem kartica za zaposlene, a od 25.05. vršiće se isključivo elektronska dopuna. Ne znam kakav imaju sistem, ali nisu prihvatili da im meilom šaljemo fotografije koje inako moraju skenirati jer kako su rekli, "nemaju tehnologiju" za to. Morali smo da se izlažemo trošku da se fotografišemo i da im nosimo slike i da platimo izradu kartica. Kartice smo dobili, ali posle su nam rekli još uvek ne možemo da ih koristimo...Rekli su da ćemo možda još ovaj mesec da koristimo stare dobre pokazne karte. Dobro što ih nismo bacili...
Sad su se setili da je sistem komplikovan? Nisu znali koliko radničkih markica izdaju, pa ih je iznenadilo što "toliko" korisnika prelazi na NSmart, a pritom su ga oni uslovili? Ovo je težak kiks JGSP-a i celog sistema koji pokazuje da nije testiran na tolikom broju korisnika, odnosno da je loše dizajniran i izveden.
Sistem je užasno nezaštićen i brojne njegove unutrašnje funkcije su javno dostupne bez autorizacije, što ga čini izuzetno ranjivim na DDoS napade, a zbog čega funkcionisanje prevoza može stati.
Dodatno, nije dovoljno validatora kupljeno, ali o tome niko ne priča. Ako se automatizuje naplata karata, validatore treba postaviti na SVIM vratima u SVIM autobusima, a ne samo na prvim i drugim vratima. Pogotovo je nelogično da se u zglobne autobuse sa 4 vrata stave validatori na prva i druga. Redovi vožnje i praćenje vozila na mapi su misteriozno nestali sa NSmart vebsajta.
Za sistem koji se uvodi već više od godinu dana, ovo je takva propast koja zahteva da se ugovor sa Telekomom i Bus Logicom raskine i da se naplate ozbiljni penali.
Prosle godine su penzionerima u ovo vreme izdate godisnje karte. Ustvari, karta se napravi jednom u 3 godine, a godisnje se dopunjava. Sad, eto, doslo vreme da se dopune. Racunam: prosle godine je izrada karte kostala 375 din + 1.650 god. karta = 2.025. .... znaci, ove godine biće iznos samo za kartu. Ahaaaa.... košta isto !! Jer ove godine je TIH 375 dinara Cena obrade i azuriranja podataka korisnika !!!! Azuriranje traje 1 minut, koliko da se prisloni postojeća kartica na aparat!!!
Deke i bake u Beogradu tu kartu inače plaćaju oko 400 dinara.
Treba videti ko je odgovorno lice grasa, zašto su probijeni svi rokovi i ne funkcioniše sistem koji smo mi građani preskupo platili?! Mora neko da snosi odgovornost za ovaj traljav sistem
Oni su toliko zakomplikovali nešto, što može veoma jednostavno da se reši.
Generalno čemu ta validacija kartica pri svakom ulasku u bus?
Mogli su jednostavno da naprave aplikaciju, da mesećno dopunjavaš elektronski.
Preko QR koda se vrši kontrola i to je to.
Em se stvaraju gužve, jer neki su usporeni. Neki jednostavno overe svoju kartu i stanu ispred aparata. Jer ne postoje drugi, jelte?
Klincima da imaju na mobilnom je jednostavnije.
Mojima će prosek gubljenja kartice biti kao da učestvuju na olimpijadi.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Složen proces uvođenja "Pametnog plaćanja" u novosadskim autobusima pomera rokove za firme
Dragana Prica Kovačević
dragana@021.rs
Novi Sad
•05.06.2021.
•11:03 > 10:58
Komentari 34
pošten svet
dragan
Nikolina
Maca
Misa
Dejan
Slobodan
Gradjanka
Na Drina cuprija
Upucen
Lala
Jova Čuružanin
Sh
Rade
Gsp
Ha
hahahaha
NikolaKlisa
Nego, mene zanima kada će pustiti nepersonalizovane karte? Valjda je jedan od glavnih ciljeva ovih sokoćala bio oslobađanje vozača od obaveze da prodaje karte.
ZX
pajo patak
Strasno
Mile
Banderaš
ah, pa tako
Petar
Drugi problem je koliko sam primetio da kada se neko ispred mene očita (validira karticu) ne mogu se ja za njim je validirati jer neće reagovati, nego moram sačekati da se nestane "zeleni" ekran, pa tek onda mogu prisloniti da bi me registrovao sistem, što dovodi do toga da se usporava ulazak putnika.
Nada
Eto
Slobodan
Sistem je užasno nezaštićen i brojne njegove unutrašnje funkcije su javno dostupne bez autorizacije, što ga čini izuzetno ranjivim na DDoS napade, a zbog čega funkcionisanje prevoza može stati.
Dodatno, nije dovoljno validatora kupljeno, ali o tome niko ne priča. Ako se automatizuje naplata karata, validatore treba postaviti na SVIM vratima u SVIM autobusima, a ne samo na prvim i drugim vratima. Pogotovo je nelogično da se u zglobne autobuse sa 4 vrata stave validatori na prva i druga. Redovi vožnje i praćenje vozila na mapi su misteriozno nestali sa NSmart vebsajta.
Za sistem koji se uvodi već više od godinu dana, ovo je takva propast koja zahteva da se ugovor sa Telekomom i Bus Logicom raskine i da se naplate ozbiljni penali.
/
jeli gradonacelnice, di je ozbiljna muzika koju si obecao u gradu kulture
ili ce biti kao sto si otvorio grad bez plasticnih kesa
NikolaDetelinara
Zbog uvida u broj putnika. Tako mogu da regulisu odredjene polaske.
Zla...
Deke i bake u Beogradu tu kartu inače plaćaju oko 400 dinara.
Slavica
Anita
Jonny
Generalno čemu ta validacija kartica pri svakom ulasku u bus?
Mogli su jednostavno da naprave aplikaciju, da mesećno dopunjavaš elektronski.
Preko QR koda se vrši kontrola i to je to.
Em se stvaraju gužve, jer neki su usporeni. Neki jednostavno overe svoju kartu i stanu ispred aparata. Jer ne postoje drugi, jelte?
Klincima da imaju na mobilnom je jednostavnije.
Mojima će prosek gubljenja kartice biti kao da učestvuju na olimpijadi.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H